سوالات متداول جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی

1- دوره نقاهت این عمل چقدر است و چند روز پانسمان دارد ؟

- دوره نقاهت مطلق این عمل سه تا چهار روز بیشتر نیست و پانسمان آن بسته به نظر جراح بین 6 تا 10 است .

2 - کبودی و ورم چقدر طول می کشد ؟

-کبودی معمولا تا برداشتن پانسمان از بین می رود ولی در بعضی بیماران مردگی شود ممکن است چند  هفته باقی بماند . ورم بینی بعد از عمل در تمام بیماران ایجاد می شود ولی میزان آن در افراد مختلف بسته به جنس پوست آنها متفاوت است . معمولا این ورم تا یک ماه ثابت است و بعد به آهستگی شروع به کم شدن کرده و تا حدود 6 ماه ورم قسمت بالای بینی و تا یک سال ورم نوک آن به طور کامل از بین می رود .

3-آیا راهی برای کم کردن ورم بینی بعد ازعمل وجود دارد ؟

ورم بعد از عمل بینی یک پروسه کاملا طبیعی است که بر اثر  واکنش بدن نسبت به اعمال جراح روی بینی ایجاد می شود . بدیهی است هر چه اقدامات جراح گسترده تر و زمان عمل طولانی تر باشد میزان این ورم بیشتر است بنابراین هیچ راهی برای از بین بردن کامل و سریع ورم آن وجود ندارد ولی کمپرس گرم ماساژ موضعی و تزریق ناحیه ای در کاهش آن موثر است .

4 - آیا شما از لیزر برای عمل بینی استفاده می کنید ؟

در حال حاضر لیزر هیچ گونه نقشی در جراحی بینی ندارد .

5 - آیا بینی گوشتی رامی توان عمل کرد ؟

مفهوم بینی گوشتی از نظر جراح و از نظر مردم عادی دومقوله مختلف است . معمولا مردم عادی به هر نوع بینی که نوک بزرگ دارد گوشتی می گویند . درحالی که ممکن است بزرگی نوک بینی به علت غضروف بزرگ آن باشد که از نظر جراح این نوع بینی گوشتی نبوده غضروف کاملا  به اقدامات جراح جواب می دهد . اما بزرگی نوک بینی ممکن است به علت چربی زیاد زیر پوست یا پوست ضخیم آن باشد . و این نوع بینی واقعا گوشتی بوده و کمتر به اقدامات جراح جواب می دهد . عموما بینی  گوشتی مانع کلی برای انجام عمل جراحی بینی نیست فقط ملاحظات خاصی در تکنیک عمل آنها وجود دارد که جراح باید آنها را در نظر گرفته و با صحبت بیشتر با بیمار انتظارات او را برآورده کرده و نسبت این انتظارات را با نتیجه احتمالی عمل بررسی کرده که نهایتا بتواند به نتیجه ای که درحد انتظار معقول بیمار و خواسته جراح است برسد.

6 - آیا این درست است که بینی بعد از مدتی که از عمل گذشت به حالت اول خود برمی گردد ؟

به طور طبیعی بینی عمل شده حدود دو ماه زمان نیاز دارد که نسوج نرم آن تاحدی ترمیم شده یا اصطلاحا جوش بخورد و در این مدت تحت تاثیر جاذبه زمین بینی به سمت پایین و محل قبلی خود کشیده می شود و چنانچه لازم باشد جراح در این مواقع توصیه هایی از قبیل زدن چسب یا ماساژ و غیره به بیماری دهد که تاحدی از این پدیده جلوگیری شود و بعد از این مدت دیگر بینی به سمت پایین کشیده نمی شود . همان طور که قبلا توضیح داده شد بعد از عمل بینی دچار ورم می شود که مقدار آن بسته به نوع عمل جراح و جنس پوست ییمار متفاوت است و برای اینکه این ورم بطور کامل از بین برود حدود یک سال زمان لازم است . بنابراین می توان نتیجه گرفت که بینی بعد از عمل از نظر شکل ظاهری تا حدود یک سال تغییر داشته که این تغییرات اکثرا" در جهت مثبت و بعضا" در جهت منفی هستند ولی بعد از این زمان دیگر بینی شکل ثابتی پیدا کرده و تغییر نمی کند و میتوان گفت که عمل بینی جز معدود جراحی های زیبائی است که نتیجه آن تا پابان عمر باقی می ماند و برگشت به شکل قبلی آن امکان ندارد .

8 - سن مناسب برای جراحی زیبائی بینی چه زمانی است ؟

سن قانونی که فرد می تواند برای خودش تصمیم بگیرد 18 سال است . ولی از لحاظ علمی دخترها از 16-18 سالگی و پسرها از 18-20 سالگی میتوانند مورد جراحی زیبائی قرار بگیرند به شرط اینکه رضایت والدین وجود داشته باشد . در مورد حد نهائی سن برای راینوپلاستی هم باید گفت که حتی تا 60 سالگی نیز به شرطی که بیماری داخلی وجود نداشته باشد امکان جراحی وجود دارد .

9 - بر طبق آمار در مورد بزرگترین جراحان پلاستیک دنیا 10% احتمال نیاز به جراحی دوم وجود دارد ولی به هر حال وجود دارد و اجتناب ناپذیر است .

در جراحی دوم اشکالات جزئی باقی مانده از عمل اول اصلاح می شود و اصطلاحا" به آن روتوش بینی گفته می شود .

10- آیا پس از عمل در بینی تامپون می گذارند ؟

بعد از جراحی بینی بهتر است به مدت 24 ساعت داخل بینی یک پانسمان گذاشته شود تا میزان خونریزی و ورم داخل بینی کمتر شود ولی در صورت درخواست بیمار می شود که از این پانسمان استفاده نکرد و نیاز قطعی وجود ندارد .

11 - آیا امکان جراحی هم زمان پولیپ بینی با جراحی زیبائی آن وجود دارد ؟

پولیپ در حقیقت رشد بیشتر از حد مخاط داخل بینی است که معمولا" در پاسخ به مواجهه آلرژن ها یا همان مواد حساسیت زا ایجاد می شود و فضای داخل بینی را اشغال می کنند . به دلیل کاهش فضای داخل حفره بینی جریان هوا داخل بینی با مقاومت روبرو می شود و فرد احساس گرفتگی بینی می نماید .

این پولیپ ها معمولا" فضای داخل بینی و سینوس ها را اشغال می کنند و فرد علاوه بر گرفتگی بینی دچار کاهش حس بویایی , احساس سردردپری و فشار در صورت و خلط پشت حلق می باشد . انجام آندوسکوپی بینی و سینوس ها به همراه جراحی زیبائی بینی امکان پذیر می باشد .

12 - پس از عمل بینی چه مدت استراحت لازم است ؟

انجام فعالیت های شغلی سبک 4 روز پس از جراحی امکان پذیر است برای مشاغل سنگین تا یک هفته بهتر است استراحت وجود داشته باشد .

13 - آیا با لیزر هم جراحی زیبائی بینی انجام می شود ؟

در حال حاضر امکان جراحی زیبائی بینی با لیزر وجود ندارد ولی به خاطر جذابیت برای عموم ممکن است این مسئله مورد استفاده تبلیغاتی قرار گیرد . لازم به ذکر است که فقط انجام برش های جراحی با لیزر امکان پذیر است که به دلیل وجود برش های کوچک در راینوپلاستی کاربرد لیزر جایگاهی ندارد

14- جراحی بینی چقدر طول می کشد ؟

بستگی به نوع بینی دارد . اگر بینی مشکل عمده ای نداشته باشد و فقط یک قوز و مختصری افتادگی زیبائی اش را تحت تاثیر قرارداده عمل در حد دو ساعت انجام می شود . اما بینی هائی که قبلا" جراحی شدند و در جراحی قبلی آسیب دیده اند و نیاز به پیوند غضروفی دارند ممکن است حتی تا 3 ساعت به طول بیانجامد . بینی های گوشتی نسبت به بینی های غضروفی (استخوانی) زمان بیشتری نیاز دارند و ممکن است تا دو ساعت بطول بیانجامد . بنابراین می توان گفت عمل جراحی زیبائی بینی بین دو تا سه ساعت بطول بیانجامد .

15- ترخیص از کلینیک چه موقع انجام می شود ؟

معمولا" همان شب بیمار ترخیص می شود و نیاز به گذراندن شب در مرکز درمانی وجود ندارد .

16 - آیا تنفس بعد از عمل بینی بدتر می شود ؟

معمولا" به مدت یک ماه بعد از عمل ممکن است تا حدودی گرفتگی بینی وجود داشته باشد که به دلیل وجود ترشحات یا ورم بافت های داخل بینی است . ولی مسئله موقتی است و تنفس به حالت عادی یا بهتر ازقبل از عمل برمی گردد .

17 - در مورد جراحی باز و جراحی بسته کدام یک را ارجح می دانید و تفاوت آنها در چیست ؟

در جراحی بسته تمام برش های جراحی داخل بینی انجام می گیرد و هیچگونه بخیه ای روی پوست بینی وجود ندارد . این روش برای مواردی که اشکالات بینی جزئی باشد ارجح است. در روش باز برش های ظرفیت زیر بینی وجود دارد که با گذشت 6 ماه از جراحی چندان قابل روئیت نیست این روش برای تمام انواع بینی قابل استفاده است.

18 - در بین متخصصین گوش و حلق وبینی فوق تخصص جراحی پلاستیک و متخصصین فک وصورت کدامیک برای جراحی زیبایی بینی ارجح می باشند؟

در حال حاضر در تمام دنیا هر یک از سه گروه فوق خود را برای این عمل ارجح می دانند . ولی واقعیت این است که هر سه گروه دوره های جراحی زیبایی بینی را گذرانده اند و قادر به انجام این جراحی هستند . با این حال توانایی علمی و فنی پزشکان با هم متفاوت است و در بین هر سه گروه پزشکان صاحب سبک و لایق در جراحی بینی وجود دارد.

19 - آیاجراحی بینی باعث تنگی تنفس می شود ؟

خیر باید بدانید در صورتی که از بافت بینی به اندازه مناسب کاسته شود و همچنین جراح بینی برای اعمال تغییرات جهت زیبایی تکنیک های مناسبی را به کار برده باشد این اتفاق برای فرد رخ نخواهد داد این گونه عوارض معمولا در جراحی بینی عروسکی دیده می شود .

20 - آیا بعد از جراحی بینی می توانیم ورزش کنیم ؟

بله جراحی بینی مانع از ورزش کردن شما نخواهد شد و تنها در ماه های اول بعداز جراحی این محدودیت برای شما به وجود می آید که البته شما می توانید ورزش های سبک که به بینی فشاری وارد نمی کند را انجام می دهید.

21- آیا نتیجه جراحی بینی برای بینی های گوشتی زیبا خواهد شد ؟

بله شما می توانید در نمونه کارها در سایت این موضوع را مشاهده کنید . درست است که این گونه بینی ها دارای پوستی ضخیم هستند اما تجربه جراح می تواند این موضوع را برطرف کند شما تنها باید در انتخاب جراح بینی خود دقت کافی را داشته باشید.

22 - پس از جراحی بینی گوشتی بروز مشکل هایی در تنفس طبیعی هستند ؟

در روزهای اولیه پس از انجام جراحی بینی بروز مشکل های تنفسی کاملا طبیعی می باشد چرا که بینی دارای تورم می باشد و بعد از گذشت مدتی که تورم قسمت های داخلی بینی برطرف شود فرد می تواند روند تنفسی قبل از عمل را داشته باشد . حتی در برخی موارد روند تنفس فرد بهبود نیز می یابد .

23 - آیا در دوران پریود یا قاعدگی ماهانه میتوانیم عمل جراحی بینی داشته باشم ؟ آیا بعد از عمل خونریزی از بینی نخواهم داشت ؟

بدلیل تغییرات هورمونی در دوران پریود یا عادت ماهانه مخاط پوشاننده داخل رحم ریزش کرده و همراه با خونریزی از رحم دفع میشود . بطور متوسط هر بار قاعدگی حدود 35تا80 سی سی خون دفع می شود . اینکه در دوران پریود رحم خونریزی میکند به این مفهوم نیست که دراین زمان انعقاد خون فرد مشکل پیدا کرده و بدن در تمام قسمت ها من جمله بینی مستعد خونریزی است . بنابراین در طی عادات ماهانه یا پریود هم میتوان عمل جراحی بینی را انجام داد بدون اینکه نگران خونریزی حین و یا بعد از عمل بینی باشیم . اما در دو گروه از خانم ها بهتر است که جراحی بینی با دوران پریود آنها همزمان نباشد . گروه اول کسانی هستند که قاعدگی آنها خیلی دردناک است . این اختلال دیسمنوره نامیده میشود . مبتلایان به دیس منوره معمولا انقباض های دردناک شدیدی رادرزیر شکم و کمر دارند واختلالات خلقی و جسمی را به هنگام پریود تجربه میکنند . گروه دوم کسانی هستند که میزان خونریزی دوران پریود آنها بسیار زیاد است . به این اختلال منوراژی هم گفته می شود.

24-سلام آقای دکتر نوروزی میخواستم بپرسم که شما  بینی را طبیعی عمل میکنید یافانتزی ؟

هدف از عمل جراحی بینی اصلاح اشکالات بینی است . اگر بینی بدون اشکال باشد حتما"زیبا خواهد بود . نباید برای اصلاح اشکالات بینی زیاده روی کنیم . مثالی بزنم : واضح است که قوز بینی قشنگ نیست و برداشتن قوز و ایجاد یک قوزس بسیار ملایم و خفیف بینی را شیک و زیبا می کند اما اگر از پشت بینی زیادی برداریم و بینی قوس زیادی بگیرد به نظر بینی نه تنها زیباتر نمیشود بلکه نوع اشکال و ایراد آن عوض میشود.ایراد قبلی قوز بود حالا تبدیل شده به قوس زیاد.در مورد قسمتها هم همینطور.اصلاح افتادگی بینی خوب است و قرار گرفتن زاویه بینی و لب در حد استاندارد بینی را زیاد میکند اما زیادی بالا رفتن بنظرم بینی را زیبا نمیکند . جمع کردن نوک بینی خوب است اما زیادی جمع کردن آن نه در همه قسمتها همینطور . با توجه به توضیح فوق اگر منظور شما از کلمه فانتزی یک دماغ افراطی عمل شده است باید بدانید که نوع سبک کار من مدل دماغ طبیعی است.

25 - سلام دکتر نوروزی میخواستم بپرسم عمل بینی شما چند ساعت طول میکشد ؟

هدف من این است که بینی عمل شده شما یک بینی طبیعی و نرمال باشد و در آینده دچار افتادگی نوک بینی و مشکلات تنفسی نشوید . بدین منظور لازم است که در کنار ظریف و کوچک کردن بینی بعضی از قسمت های آن را هم با پیوندهای غضروفی که از غضروف های اضافی بینی شماست تقویت کنم و این مختصری تایم عمل را افزایش می دهد . بطور معمول زمان عمل من حدود 2 ساعت است . یک ربع قبل از شروع عمل و یک روز بعد از پایان عمل هم همکار بیهوشی من مشغول انجام کار است و نیم ساعت هم در ریکاوری که در داخل اتاق عمل قرار دارد از شما مراقبت می شود اگر این زمان ها را باهم جمع کنیم کل مدتی که در اتاق عمل هستید حدود سه ساعت است که از این زمان 2 ساعت آن مربوط به خود جراحی است .

26 - سلام آقای دکتر نوروزی برای عمل بینی دو روش باز و بسته وجود دارد . کدام یکی را ترجیح می دهید ؟

این که تکنیک باز و بسته چه تفاوتی باهم دارد و مزایا و معایب هر کدام آنها چیست بطور کامل در صفحه ی عمل بینی توضیح دادم اما بدلیل اینکه می بینم بسیاری از افرادی که برای عمل بینی مراجعه می کنند به اشتباه تکنیک باز را با برش دادن پره های بینی و برداشتن از سوراخ های آن و تکنیک بسته را با برش نخوردن پره های بینی هم معنی می دانند لازم است توضیح دهم که تفاوت روش باز و بسته فقط در برش دادن یا ندادن روی تیغه ی وسطی بینی از نمای زیر بینی است و ربطی به برش پره های بینی ندارد به جز موارد خاص، من روش باز را ترجیح می دهم زیرا همه چیز زیر دید مستقیم جراح است قدرت مانور بیشتر است و در نتیجه احتمال اینکه بعد از عمل غیرقرینگی داشته باشیم و کار به عمل دوباره کشیده شود بسیار کمتر است .

27- آیا از نظر قانونی اجازه والدین یا شوهر برای عمل جراحی الزامی است ؟

اگر سن متقاضی عمل کمتر از 18 سال باشد از نظر قانونی اجازه ی پدر الزامی است و لازم است پدر رضایت نامه ی عمل جراحی را به هنگام پذیرش در بیمارستان امضاء کند . اما کسی که بالاتر از 18 سال است اعم از اینکه مجرد باشد و یا متاهل قانونا" می توانید به تنهائی برای عمل جراحی بینی اقدام نمائید . آنچه گفتم از منظر قانون بود ولی نباید فراموش کنیم که از نظر اخلاقی نیز موافقت والدین و همسر برای انجام این عمل کاملا" لازم و ضروری است .

28- اگر به جز بینی قسمت دیگری از بدن تحت عمل قرار بگیرد زود ورمش برطرف می شود اما در مورد بینی بعد از یک سال هم می گوئید هنوز ورم داره ,فرقش چیست ؟

چیزی که بعنوان ورم بینی مصطلح و معروف شده در حقیقت ورم نیست بلکه اضافه بودن نسج نرم نسبت به بافت سخت غضروفی و استخوانی بینی است .جراح بینی بهنگام عمل از نسج نرم یا به عبارت ساده تر از پوست بینی برنمی دارد اما از غضروف و استخوان بینی برمی دارد . نتیجه این می شود که بعد از عمل گوشت بینی به نسبت غضروف و استخوان بینی زیادی است . به این اضافه بودن پوست بینی اصطلاحا" ورم بینی گفته می شود . از آنجائیکه پوست بینی خاصیت ارتجاعی دارد به تدریج و با گذشت زمان این پوست اضافه جمع تر و جمع تر می شود تا کاملا بر روی اسکلت زیرینش که همان بافت غضروفی –استخوانی است بنشیند . بطور معمول این پروسه حدود 1 سال تا یک سال و نیم زمان می برد . هر چه پوست ضخیم تر باشد این زمان طولانی تر و هرچه پوست نازک تر باشد این زمان کوتاهتر خواهد بود . پس طبیعی است که ورم بینی های گوشتی دیرتر و ورم بینی های غضروفی –استخوانی زودتر برطرف می شود .

29- سلام آقای دکتر شما بینی گوشتی هم عمل می کنید ؟

بهترین جراح بینی است کسی است که بتواند هر بینی را متناسب با شرایط آن بینی عمل کند و به میزانی که بینی قابلیت دارد آن را زیباتر کند. قابلیت بینی گوشتی کمتر از بینی نرمال و یا غضروفی – استخوانی است ، اما این بدان معنا نیست که بینی گوشتی با عمل زیباتر نمی شود. بله من بینی گوشتی هم عمل می کنم اما حتما به هنگام مشاوره ی اولیه در مورد میزان تغییراتی که خواهید داشت با شما صحبت خواهم کرد .

30- سلام اقای دکتر آیا شما بینی که یکبار عمل شده را هم عمل می کنید ؟

بعضی از همکاران تمایل ندارند که بینی کسی را که قبلا" جای دیگری عمل کرده است و متقاضی عمل دوباره است عمل کنند . اما من ترجیح می دهم بعد از معاینه ی بینی شما اظهارنظر کنم . اگر با معاینه و تبادل نظر با شما به این نتیجه برسم که عمل دوم می تواند باعث بهبود ظاهری یا بهتر شدن عملکرد بینی شما بشود بله با کمال میل .

31 - سلام می خواستم بدانم چرا عمل اغلب دکترها کبودی و ورم داره ولی برخی دیگر اصلا" کبودی و تورم ندارند دلیلش چیه ؟

نبودن کبودی و تورم چندین علت دارد که تکنیک جراح ، نوع ابزار جراحی و رعایت مراقبت های بعد از عمل از آن جمله اند که البته مهمترین آنها همان تکنیک جراح است .

32 - آیا امکان افتادگی بینی بعد از عمل زیبائی بینی وجود دارد ؟

افتادگی نوک بینی بستگی به تکنیکی دارد که جراح در طی عمل استفاده می کند . اگر جراح مکانیسم هایی که نوک بینی را در جای خودش نگه می دارد شناخته و باعث آسیب آنها نشود و حتی برعکس در طی عمل بینی تلاش نماید این مکانیسم ها را تقویت نماید نوک بینی دچار افتادگی نخواهد شد .

33 - آیا بعد از عمل باید بینی را ماساژ داد ؟

شکل نهائی بینی منوط به کاری است که داخل اتاق عمل انجام شده است و یعد از عمل نیاز به ماساژ دادن بینی عمل شده برای تغییر شکل بینی نیست .

34 - آیا نحوه ی زدن چسب به بینی بعد از عمل زیبائی در شکل بینی تاثیر خواهد داشت ؟

چسب بعد از عمل برای کم کردن ورم بینی است وگرنه در شکل نهائی بینی تاثیرگذار نیست .

35 - کسانی که تحت عمل رینو قرار گرفته اند می توانند سولاریوم داشته باشند یا نه ؟ بعد از گذشت چه مدت از عمل ؟

بعد از عمل قرار گرفتن در محیط گرم باعث تورم بینی می شود لذا بهتر است تا چند ماه از سولاریوم استفاده نکنید و یا فقط از نوعی از سولاریوم استفاده شود که فقط بدن در معرض حرارت قرار گیرد و سر و صورت در معرض حرارت نباشد .

36 - مسافرت زمینی یا هوائی بعد از عمل بینی امکان پذیر است یا نه ؟

یک هفته پس از عمل بینی مسافرت هوائی بلامانع است ولی از آنجائیکه پزشک از پرواز شما جلوگیری کند لازم است تمهیدات لازم منجمله اجازه پرواز از جراح خودتان را گرفته باشید . با این وجود نظر نهائی پزشک پرواز که در فرودگاه مستقر است مبنا خواهد بود .

37 - چند وقت بعد از عمل زیبائی بینی می توان ورزش را شروع کرد ، بدون اینکه برای بینی مشکلی پیش بیاید ؟

پیاده روی را از چند روز بعد از عمل می توانید شروع کنید . ورزش هایی که احتمال وارد آمدن ضربه به بینی در آنها وجود ندارد مثل بدن سازی و دویدن از یک ماهگی به بعد اشکال ندارد ، اما ورزش هایی که احتمال وارد شدن ضربه در انها وجود دارد مثل فوتبال تا چهار ماه ممنوع است .

38- آیا لیزر در جراحی زیبائی بینی کاربرد دارد ؟

لیزر در جراحی زیبائی بینی به غیر از انجام برش اولیه کاربرد دیگری ندارد و این برش لیزری هم هیچ ارجحیتی نسبت به برش با تیغ جراحی ندارد .

39 - آیا نیاز است برای اینکه جای بخیه باقی نماند بعد از عمل بینی از کرم یا پمادی استفاده کرد ؟ و اگر  جای بخیه باقی مانده باشد آیا لیزر برای برطرف کردن آن مناسب است ؟

تکنیک هایی وجود دارد که با انجام آنها جراح احتمال اسکار بعد از عمل را به حداقل می رساند و معمولا" نیازی به استفاده از پمادهایی مثل که جای بخیه را بهتر می کنند نیست . با این وجود استفاده از این پمادها ضرری نخواهد داشت . اینکه آیا لیزر برای برطرف کردن جای بخیه سودمند است یا خیر ، بستگی به نوع اسکار باقی مانده دارد . چنانچه اسکار فرو رفته باشد لیزر کمکی نمی کند ولی اگر اسکار برجسته باشد لیزر سودمند است .

40 - آیا بینی گوشتی مدتی بعد به شکل سابق بر می گردد ؟

بینی گوشتی به دماغی گفته میشود که پوست آن ضخیم و غضروف های نوک بینی ضعیف است

غدد چربی پوست این بینی ها معمولا زیاد است  و نفوذ این غدد در لابلای پوست شده است . ما در طی عمل زیبایی بینی نمیتوانیم جنس پوست را تغییر دهیم و تغیرات محدود به قسمتهای غضروفی و استخوانی بینی است لذا به دلیل ضخامت پوست ، نوک بینی کسانی که بینی آنها گوشتی است بعد از عمل خیلی جمع نمیشود که با عمل بدست میاید برای همیشع ماندگار است و اینطور نیست که با گذشت زمان برگردد.

41 - بعد از چه مدت از عمل بینی میتوان از عینک آفتابی استفاده کرد ؟

افرادی که از عینک استفاده میکنند تا 3 ماه پس از عمل نمیتوانند عینک بزنند ، در این یا باید از لنز استفاده کنند و یا اینکه وسط فریم عینک را با چسب کاغذی به نحوه پیشانی خود بچسپانند که وزن عینک روی بینی نباشد.

42 - آیا مصرف داروهای هورمونی بدنسازی مشکلی برای عمل ایجاد میکند ؟

مصرف طولانی مدت این هورمون ها قبل از عمل جراحی ممکن است میزان خونریزی حین عمل را کمی زیاد تر از حد معمول کند اما به طور کلی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

43 - آیا عمل بینی باعث افزایش فاصله لب بالا تا بینی خواهد شد ؟ و تغییری در حالت چشم ها ایجاد می شود ؟

اگر میزان تغییرات اعمال شده زیاد و افراطی باشد ممکن است روی حالت لب و چشم ها تاثیر بگذارد اما اگر سبک عمل نرمال باشد و تغییرات در حد معمول باشد این عمل تاثیری بر روی لب ها و حالت چشم ها نخواهد داشت.

44 - استعمال سیگار و قلیان چه مدت بعد از عمل زیبایی بینی امکان پذیر است ؟

سیگار کشیدن روند ترمیم زخم را کند میکند . بهتر است که بعد از عمل سیگار نکشید اما اینطور نیست که فکر کنید سیگار کشیدن مشکل جدی برای بینی شما ایجاد میکند.

45 - افزایش یا کاهش وزن بعد از عمل بینی در شکل بینی تاثیر دارد ؟

کاهش یا افزایش وزن تاثیر قابل توجهی بر روی سایز بینی ندارد .

46 - آیا امکان عمل بینی همراه با سینوزیت وجود دارد ؟

اگر گرفتاری سینوس محدود باشد  میتوان همزمان با عمل زیبایی بینی آن را نیز برطرف کرد اما به طور کلی بهتر است این دو عمل به طور جداگانه انجام شود.

47 - عمل زیبایی بینی بهتر  است قبل اقدام به بارداری باشد یا بعد از اتمام بارداری ؟

اگر تصمیم  دارید در آینده ایی نزدیک باردار شوید بهتر است عمل بینی خود را به بعد از ختم حاملگی موکول کنید.در طی حاملگی تمام بدن به بویژه در ماههای آخر متورم میشود.بینی نیز از این قاعده مستسنی نیست اما پس از ختم حاملگی به تدریج این تورم برطرف میشود وبینی نیز به اندازه قبل از حاملگی برمی گردد .

48 - از بیهوشی می ترسم آیا راهی هست که بدون بیهوشی عمل زیبایی بینی داشته باشم ؟

عمل بینی با نیمه بیهوشی هم قابل انجام است. نیمه بیهوشی مثل حالت خواب عمیق است . در نیمه بیهوشی هم متخصص بیهوشی حضور دارد ولی در حدی دارو به شما داده می شود که فقط به خواب عمیق فرو روید و درد و اضطراب نداشته باشید . در نیمه بیهوشی ممکن است که در بعضی مواقع متوجه پیرامون خود باشید اما چون داروی ضد اضطراب گرفته اید این توجه باعث  استرس و اضطراب شما نخواهد شد .

49 - چه فصلی برای عمل بینی مناسب تر است ؟

این عمل بیشتر در تابستان انجام میشود زیرا درصد قابل توجهی از متقاضیان این عمل دانشجویان هستند که با توجه به تعطیلی دانشگاه ها در تابستان این امر قابل توجیه است اما به طور کلی این عمل در چهار فصل سال قابل انجام است و هیچ فصلی به دیگر فصلها ارجحیتی ندارد. مبتلایان به حساسیت بینی بهتر است به گونه ای برنامه ریزی کنند تا هنگامی تحت عمل بینی قرار گیرند که زمان عود علاعم آلرژیک آنها نباشد.

50 - افرادی که مشکلات قلبی و بیماری صرع و ام اس دارند میتوانند عمل کنند ؟

برای اینکه تحت عمل جراحی بینی قرار گیرند باید شرایط طبی شما نرمال باشد، چنانچه هر مشکلی دارید حتما در جلسه مشاوره اطلاع دهید . در این صورت حتما مشاوره با متخصص مربوطه را در خواست خواهم کرد و متناسب با نظر ایشان اقدام خواهد کرد.

51 - افرادی که دچار آلرژی هستند میتوانند عمل زیبایی بینی داشته باشند ؟

عمل جراحی بینی باعث بهبود و یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی شود . مبتلایان به آلرژی بینی هم میتوانند تحت عمل جراحی قرار گیرند اما بسته به  شدت علائم بهتر است از قبل از عمل تا مدتی بعد از عمل تحت درمان با دارو های ضد حساسیت  قرار گیرند .

52 - افرادیکه قصد عمل لیزر چشم و جراحی زیبایی بینی دارند بهتر است اول کدام عمل را انجام دهند ؟

با توجه به اینکه بعد از عمل بینی تا مدتی نمیتوانند از عینک استفاده کنید بهتر است که اول عمل چشم انجام شود . لازم به توضیح است که در طی عمل بینی به چشم لیزیک شده آسیبی وارد نمی شود و به فاصله کوتاهی بعد از عمل چشم میتوانید عمل بینی را انجام دهید با این وجود توصیه میکنم از چشم پزشک خودتان بپرسید که چه مدت بعد از عمل لیزیک میتوانید رینو کنید . چرا که در این مورد نظرات چشم پزشکان محترم گاها با یکدیگر متفاوت است به نحوه ایی که یکی از متقاضیان جراحی بینی من یک هفته بعد از عمل لیزیکش با مجوز دکتر چشم پزشکش تحت عمل بینی قرار گرفت و از طرف دیگر یکی از متقاضیان عمل بینی که به اینجانب مراجعه کرده بود و 6 ماه از عمل لیزیک ایشان می گذشت با چشم پزشک ایشان مشورت کردم و از ایشان نظر خواستم که ایشان گفتند زود است و بهتر است که عمل بینی را به تعویق بیاندازد .

53 - آیا بدون عمل جراحی میتوان قوز بینی را برطرف کرد ؟

بله ، برای افرادی که اشکال مختصری مثل قوز بینی دارند و نمی خواهند تحت عمل جراحی قرار گیرند میتوان با تزریق ژل در بالا و پایین قوز بینی آن را استتار کرد به نحوی که پشت بینی به صورت صاف دیده شود.

54 - آیا عمل زیبایی بینی تحت پوشش بیمه (تکمیلی و طلایی) هست ؟

هیچکدام از شرکت های بیمه ای هزینه های جراحی های زیبایی را پوشش نمی دهند ولی عمل های درمانی اگر به طور مجزا انجام شوند در تعهد بیمه های معمولی و تکمیلی می باشند . انحراف بینی جزو عمل های درمانی محسوب می شود اما وقتی که توام با عمل زیبایی باشد باز هم بیمه ها هزینه آن را تقبل نمی کند .

55-من که تو شهرستان هستم اگر بخوام بیام واسه عمل چند روز باید وقت بزارم و بعد از عمل چطور میشه چون مسلما من نمیتونم به دلیل کار مثلا هر سه چهار روز یک بار بیام پیش شما واسه بعضی کارها ؟

شما قبل از عمل میتوانید وقت عمل خود را رزرو کنید . حداقل یک روز قبل از آن باید به مطب مراجعه کنید تا معاینه و مشاوره پیش از عمل و فتوگرافی و آزمایش خون شما انجام شود . شش روز بعد از عمل هم باید مجددا به مطب مراجعه نمایید تا پانسمان بینی شما برداشته شود . بعد از آن باید به مدت چهل روز روی بینی شما چسبی باشد که این چسب هر 3 روز یک بار عوض می شود . تعویض چسب راحت است.به شما آموزش میدهیم و شما خودتان میتوانید آن را عوض کنید.

56 - من کارم به گونه ای است ک به طور مداوم با مطالعه و نوشتن سروکار دارم . مسلما موقع مطالعه سر به جلو خم می شود . میخواستم بپرسم تا چند وقت بعد از عمل بینی نمیتوانم مطالعه کنم؟

مراقبت های بعد از عمل سلیقه ای است از نظر من خم شدن و پایین بودن سر حتی بلافاصله بعد از عمل هم هیچ مشکلی برای بینی ایجاد نمیکند بنابراین عمل زیبایی بینی محدودیتی برای مطالعه شما ایجاد نخواهد کرد.

57 - لطفا راجع به پروتز بینی مقداری توضیح دهید ؟

اگر کسی برای اولین بار تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرد نیازی به استفاده از هیچ نوع پروتزی نیست چرا که برای تقویت کردن بعضی از قسمت ها ، تیغه بینی منبع مناسبی برای غضروف است . برای بازسازی بینی های آسیب دیده از  تصادفات قبلی و یا عمل جراحی ناموفق باز هم استفاده از غضروف و یا نسج برداشته شده از بدن خود بیمار اولویت دارد . بدین منظور میتوان از غضروف لاله گوش و یا دنده استفاده کرد.
بعضی از جراحان از برجستگی استخوانی پشت لاله گوش استفاده میکنند در مواردی ممکن است جراح بینی ترجیه دهد که از پروتز یا غضروف مصنوعی استفاده کند.

جنس این پروتزها مشابه سایر پروتزهای پزشکی است که در داخل بدن کار گذاشته می شوند . شکل آن ها هم به نحوی که مشابه غضروف های طبیعی بینی باشند . امتیاز و حسن استفاده از پروتز این است که دیگر نیازی به برداشتن غضروف از جایی دیگری از بدن نیست و اشکالات و عیوب آن هم این است که پروتز یک جسم خارجی است و ممکن است عفونت کند ، یا جا به جاشود ، یا از زیر پوست قابل لمس یا رویت باشد .

58 - آیا جراحی بینی روی چشم ها تاثیر میگذارد ؟

اگر منظورتان تاثیر بر روی میزان دید چشم است که باید بدانید عمل بینی تاثیری روی میزان دید چشم شما نخواهد داشت اما اگر منظور شما تاثیر عمل بینی بر روی حالت چشم ها است باید بدانید که اگر جراحتان از استخوان روی بینی شما خیلی بردارد و به طوری که بینی شما قوس خیلی زیادی پیدا کند،در این صورت وقتی از رو به رو به چهره شما نگاه کنند به نظر میرسد که فاصله بین دو چشم شما زیادتر شده است . اما اگر به طور افراطی از استخوان بینی برداشته نشود و بینی قوس زیادی نداشته باشد حالت چشم ها بعد از عمل تغییری نخواهد کرد

59 - آیا راهی برای بهبود سریع تر ورم وجود دارد ؟

اگر 2 تا 3 هفته اول بعد از عمل را کمتر دراز بکشید تورم بینی زودتر برطرف می شود . بعضی از پزشکان برای تسریع برطرف شدن تورم از تزریق آمپول های حاوی کورتیکواستروئید در زیر پوست بینی کمک میگیرند که البته من با این کار موافق نیستم چرا که ممکن است باعث نازک شدن و براق شدن پوست بینی شود.به اعتقاد من بهترین روش برای برطرف شدن تورم بینی گذشت زمان است.

60 - آیا عمل زیبایی بینی بر روی صدا (به خصوص در افرادی که به صورت حرفه ای تمرین آواز می کنند) تاثیر می گذارد ؟

عمل زیبایی بینی اگر منجر به انسداد در مسیر تنفسی شود می تواند بر روی صدا هم تاثیر گذاشته و تونیسیته صدا را تغییر داده و صدا تو دماغی شود . خوشبختانه با معاینه داخل بینی به هنگام مشاوره اولیه میتوان پیش بینی کرد که آیا احتمال پیدایش انسداد نسبی تنفسی ودر نتیجه تغییر تون صدا بعد از عمل وجود دارد یا خیر .طبیعی است اگر این احتمال وجود داشته باشد باید از انجام عمل  جراحی بینی خود داری کنید.

61 - میخواستم بدونم آیا جراحی بینی سلیقه ای است ؟ یعنی ممکنه یک بینی رو چندتا پزشک به شکل های متفاوتی جراحی کنند ؟

هر چند اصول اولیه جراحی پلاستیک بینی مورد قبول کلیه جراحان است و همه خود را متعهد به انجام آن میدانند اما خود عمل جراحی یک کار هنری است . آیا اثر هنری تمام هنرمندانی که در یک رشته هنری خاص فعالیت می کنند مشابه یکدیگر است ؟ مثلا آیا تمام خطاطان یک متن مشخص را مثل یکدیگر می نویسند ؟درمورد عمل بینی هم همین طور است نتیجه عمل جراحی هم نزد جراحان مختلف متفاوت است به همین دلیل است که شما باید تحقیق کرده و جراحی را انتخاب کنید که سبک کارشان مورد پسند شما باشد .

62 - دکترجان لطفا در مورد آرایش کردن یا نکردن هنگام عمل و همچنین بعد از عمل توضیح دهید؟

قبل از ورود به اتاق عمل لازم است تمام آرایش صورت خود را پاک کرده و هیچ گونه آرایشی نداشته باشید حداقل یک ناخن شما باید بدون لاک باشد تا خطایی در داده های پالس اکسی مترکه میزان اکسیژن لحظه ای خون شما را نشان میدهد پیش نیاید . بعد از عمل اگر بتوانید به نحوه ای آرایش کنید که باعث کشیده شدن پوست بینی نشود و فشاری به بینی وارد نشود مشکلی ایجاد نخواهد شد و منعی ندارد.

63 - سوال من از آقای دکتر نوروزی اینه که از کجا بدونم بینی ام گوشتی است یا غضروفی؟

صرف بزرگ بودن سر یا نوک بینی به معنی گوشتی بودن آن نیست چرا که گاهی اوقات سر بینی به دلیل بزرگ بوددن غضروف های نوک بینی بزرگ است و گاهی به دلیل ضخیم و کلفت بودن پوست بینی . خوشبختانه با معاینه به راحتی میتوان این دو را از همدیگر تفکیک کرد . توصیه میکنم حضورا مراجعه کنید تا پس از معاینه اظهار نظر کنم .

64 - تفاوت مرکز جراحی با بیمارستان چیست ؟

مرکز جراحی که به آن دی کلینیک یا مرکز جراحی محدود هم گفته میشود مکانی است که از طرف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای انجام بعضی از عمل های جراحی منجمله جراحی پلاستیک ،بینی و صورت مجوز دریافت کرده است که برای دریافت مجوز باید یک سری ضوابط از جمله دارا بودن اتاق های عمل مجهز ،بخش بستری،پرستاری مجرب و ..... را دارا باشد به عبارت دیگر مرکز جراحی یک بیمارستان کوچک است.اما بعضی از عمل ها از جمله جراحی های مغز و اعصاب و همچنین قلب و عروق باید حتما در بیمارستان انجام شود.

65 - آیا میتوان عمل جراحی بینی را در مطب نیز انجام داد ؟

عمل بینی الزاما در اتاق عمل انجام می شود زیرا اولا اتاق عمل امکانات و تجهیزات لازم را داراست و مراکز نظارتی مثل وزارت بهداشت،درمان،و آموزش پزشکی و همینطور دانشگاه های علوم پزشکی بر استاندارد بودن امکانات و تجهیزات مراکز جراحی نظارت دارند و ثانیا اتاق عمل از ضوابط استانداردی برای استریلیزاسیون و عفونت زدایی پیروی می کنند که رعایت این موارد در محیطی به غیر از اتاق عمل نیست . لذا چنین عمل هایی حتما باید در اتاق عمل انجام شود . ضمنا از نظر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز کلیه اعمال جراحی باید در اتاق عمل مجهز صورت پذیرد.

66 - جراحی ترمیمی بینی معمولا بصورت باز انجام می شود یا بسته ؟

در مواردی که مشکلات ایجاد شده در جراحی اولیه بینی جزیی باشد و نیاز به اصلاحات کمی داشته باشد معمولا از روش بسته استفاده می شود اما در اشکالات شدید بهترین گزینه جراحی به روش باز می باشد تا بتوان تغییرات لازم را ایجاد کرد.

67 - در جراحی ترمیمی بینی از چه تکنیک هایی استفاده می شود ؟

تکنیک های مورد استفاده در این جراحی تفاوتی با جراحی بینی اولیه ندارد ولی در جراحی ترمیمی بینی تمرکز بیشتر بر باز سازی بینی است.

68 - چرا جراحی ترمیمی بینی نسبت به جراحی های دیگر کمی دشوار تر می باشد ؟

زیرا بینی که یکبار جراحی بروی آن انجام نسبت به بینی که برای بار اول قرار است که جراحی شود حساس تر می باشد . ممکن است برای انجام جراحی ترمیمی بینی برای برطرف کردن مشکلات بینی نیاز به تقویت غضروف بینی و بافت استخوان بینی باشد که این کار کمی دشوار میباشد و جراح باید غضروف مورد نیاز برای تقویت را از دنده یا گوش بیمار تهیه کند .

Call Now Buttonتماس